consumul de mere

Mărul este un fruct popular, care conține antioxidanți, vitamine, fibre alimentare și o serie de alți nutrienți. Datorită conținutului variat de nutrienți, acestea pot ajuta la prevenirea mai multor condiții de sănătate.

Merele au o varietate de forme, culori și arome și oferă o serie de substanțe nutritive de care pot beneficia multe aspecte diferite ale sănătății unei persoane. De exemplu, acestea pot ajuta la reducerea riscului de cancer, obezitate, boli de inimă, diabet și alte câteva afecțiuni. În acest articol, aflați mai multe despre conținutul nutrițional al merelor și ce beneficii poate avea asupra sănătații noastre.

Merele sunt bogate în fibre, vitamine și minerale, toate beneficii pentru sănătate. De asemenea, oferă o serie de antioxidanți. Aceste substanțe ajută la neutralizarea radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt molecule reactive care se pot acumula ca urmare a proceselor naturale și a presiunilor de mediu. Dacă în corp se acumulează prea mulți radicali liberi, pot provoca stres oxidativ, iar acest lucru poate duce la deteriorarea celulelor. Această deteriorare poate contribui la o serie de afecțiuni, inclusiv cancer și diabet.

Care sunt exact beneficiile merelor pentru sănătate? Nu trebuie să fii nutriționist pentru a realiza că merele sunt sănătoase. Nu numai că vin în propriile lor ambalaje – ceea ce înseamnă că puteți mânca coaja, de asemenea, sunt pline de nutrienți sănătoși. Sunt numeroase motive pentru a consuma mere, dar am descris primele 7 beneficii ale acestora.

Deci, ce face merele atât de sănătoase? Profilul nutritiv.

În 2004, oamenii de știință din SUA au studiat peste 100 de alimente pentru a-și măsura concentrația de antioxidanți pe mărimea porției. Antioxidanții sunt compusi anti-boli. Oamenii de știință cred că acești compuși ajută la prevenirea și repararea daunelor de oxidare care se întâmplă în timpul activității normale a celulelor. Merele sunt, de asemenea, pline cu o fibră numită pectină – un măr de dimensiuni medii oferă aproximativ patru grame de fibre. Pectina este clasificată ca o fibră solubilă, fermentabilă și vâscoasă, o combinație care oferă merelor o listă uriașă de beneficii pentru sănătate.

1. Dinți mai albi, mai sănătoși

Merele nu îți vor înlocui peria de dinți, dar mușcarea și mestecarea unui măr stimulează producerea de salivă în gură, reducând cariile dinților prin scăderea nivelului de bacterii. Acesta este singurul lucru care provoacă majoritatea problemelor cu dinții.

2. Scade riscul de diabet

Persoanele care mănâncă mere, cel puțin unul pe zi, au 28% mai puține șanse de a dezvolta diabet de tip 2 decât cele care nu consumă mere. Motivul pentru care acesta este un beneficiu, pentru sănătate, al merelor, este acela că acest fruct este încărcat cu fibre solubile, cheia pentru menținerea unui nivel de glicemie normal.

3. Reduce colesterolul

Fibra solubilă găsită în mere, se leagă cu grăsimile din intestin, ceea ce se traduce în niveluri mai scăzute de colesterol și într-un mod mai sănătos pentru tine.

4. Obține o inimă mai sănătoasă

O echipă de cercetare, a legat aportul ridicat de fibre solubile cu o acumulare mai lentă a plăcii bogate în colesterol din artere. Compusul fenolic, găsit în coaja de mere previne, de asemenea, colesterolul care intră în sistemul dvs. să se solidifice pe pereții arterei. Când placa se construiește în interiorul arterelor tale, reduce fluxul de sânge către inima ta, ceea ce duce la boli coronariene.

5. Controlează-ți greutatea

Acesta este unul dintre beneficiile, pentru sănătate, ale merelor, pe care majoritatea dintre noi sunt dispuși să le obțină. Multe probleme de sănătate sunt asociate cu excesul de greutate, printre care boli de inimă, accident vascular cerebral, hipertensiune arterială, diabet de tip 2 și apnee în somn. Pentru a gestiona greutatea și a îmbunătăți sănătatea generală, medicii recomandă o dietă bogată în fibre. Alimentele bogate în fibre – precum merele – vă vor umple fără să vă coste prea multe calorii.

6. Ajută la detoxifiere

Ficatul tău este responsabil pentru curățarea acestor toxine din corp. Mulți medici sunt sceptici în ceea ce privește dietele fad detox, spunând că au potențialul de a face mai mult rău decât bine. Din fericire, unele dintre cele mai bune – și mai ușoare – lucruri pe care le puteți mânca pentru a vă ajuta la detoxifierea ficatului sunt fructele, precum merele. Asta este tot ceea ce trebuie să știți înainte de a vă gândi chiar să faceți o detoxifiere.

7. Îmbunătățește sistemul imunitar

Merele roșii conțin un antioxidant numit quercetină. Studii recente au descoperit că quercetina poate ajuta la stimularea și consolidarea sistemului imunitar, mai ales atunci când sunteți stresați. Acesta este unul dintre cele mai neașteptate beneficii pentru sănătate ale merelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *