De cele mai multe ori, cand cineva doreste sa isi faca tuning la masina, incepe sa caute pe diverse forumuri, tot felul de idei legate de modul in care poate realiza acest lucru. Un prim aspect de care trebuie sa tineti cont, este cel care se refera la cum doriti sa arate masina dumneavoastra dupa realizarea tuningului (sa para mai agresiva, ce modificari sa aduceti motorului etc).

Pentru cei mai care nu au prea multe cunostinte in domeniul tuningului auto, trebuie lamurit faptul ca acesta nu trebuie materializat neaparat prin schimbarea aspectului masinii, in unul foarte agresiv, modificand elementele principale ale caroseriei ( praguri, guri de aer, spoilere si eleron). Se poate realiza un un tuning exterior al unei masini care sa treaca neobservat, cu toate ca aspectul unei asemenea masini este oarecum schimbat. Pe langa acest tuning exterior, exista si tuning interior care care consta in modificarea habitaclului masinii pentru a-i da o tenta sportiva sau extravaganta  si bineinteles, modificarea performantelor motorului, avand drept scop, cresterea puterii motorului prin tot felul de mijloace.

Din punct de vedere al tuningului exterior, spoilerele, pragurile si eleronul sunt elementele de caroserie pe care se pune cel mai mare accent.  Acest asa-zis kit exterior trebuie proiectat si calculat cu  mare atentie, deoarece tine foarte mult de aerodinamica masinii dumneavoastra. De exemplu, eleronul creste foarte mult aderenta, deoarece curentii de aer la viteze foarte mari,  actioneaza asupra lui si maresc forta de apasare pe spatele masinii, fapt ce duce la cresterea aderentei.
Aceste kituri exterioare pot duce la o schimbare radicala a infatisarii unei masini si trebuie sa fie completate de alegerea unor jante si a unor amortizoare sport, deoarece acestea au rol foarte important in cresterea stabilitatii masinii, dar dau si un plus de efect asupra aspectului exterior.
Realizarea tuningului la interior depinde de imaginatia fiecaruia, dar de cele mai multe ori se pune un accent major pe inlocuirea volanului, pedalelor si schimbatorului, cu unele de tip sport, completate cu elementele de tapiterie imbracate in piele si ceasuri de bord albe luminate in albastru neon.
De asemenea, la realizarea tuningului de interior trebuie tinut cont si de partea de sonorizare, mai ales din punct de vedere al pozitionarii boxelor.

Din punct de vedere al tuningul la motor, principalul scop este acela de a mari puterea motorului, atat prin  montare unui filtru de aer sport si o evacuare modificata, cat si cu ajutorul sistemelor Nos si Turbo, al caror principal scop este de a introduce fortat aerul in camera de ardere. Pe motoarele cu carburatie, metoda de tuning practicata frecvent este cea de montare a carburatoarelor suplimentare care duc la folosirea la maxim a performantelor unui motor, cu toate ca, cosumul de carburant creste in mod considerabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *