Pielea cu care este tapițată maşina este considerată a fi foarte rezistentă. Cei mai mulți dintre producătorii de vehicule solicită mai mult de 40 de criterii de calitate pe care trebuie să le îndeplinească pielea de tapițerie. Fiecare producător are propriile standarde de testare.

Parametrii tipici ai testelor:

  • Rezistența la lumină
  • Rezistența la frecare (uscat / umed / alcalin)
  • Comportamentul de îndoire la oboseală
  • Aderența culorii
  • Rezistența la rupere
  • Permeabilitate la vapori
  • Inflamabilitate
  • Hidroliză
  • Simțul tactil
  • Testul schimbărilor climatice
  • Gradul de luciu
  • Rezistența la murdărire
  • Mirosul
  • Zgomotul la strângere (chițăitul)
  • Aburirea

Este important să se verifice tipul de piele, la achiziționarea unui automobil. Majoritatea clienților cumpără o maşină cu interior din piele, cu bună credință. Cu toate acestea, proporția suprafețelor prelucrate cu piele sintetică este în continuă creştere, chiar şi în brandurile de lux. Foarte mulți producători folosesc pielea sintetică (ecologică) sau Alcantara.

Alcantara nu este un tip de piele, ci un nume comercial pentru o țesătură cu microfibre, fabricată din poliester si polistiren, care îşi are originea în Japonia. În prezent, Alcantara este produsă în principal în Italia. Pentru că Alcantara are o structură a țesăturii foarte fină, care arată şi se simte similar cu pielea de căprioară, este adesea confundată cu pielea naturală.

TAPIȚERIA DE BORD

Producătorii de automobile și furnizorii lor sunt foarte atenți la materialul pentru tapițeria de bord, datorită faptului că pielea scade în dimensiuni, se “strânge”. În scopul de a realiza stabilitatea formei şi pentru a se asigura că pielea rămâne stabilă chiar și în condițiile practice în maşină (soare și umiditate ridicată, eventual), pielea este uneori „”pre-micşorată””. Aceasta aşa-numită „”termofixare”” se realizează prin expunerea pielii la temperaturi de peste 100 de grade Celsius, pe termen scurt dar suficient de lung pentru a obține o formă de durată.

Adezivul folosit, de asemenea, joacă un rol important. Acesta trebuie să fie mai puternic decât forțele de contracție a pielii. Acest lucru poate preveni distrugerea pielii.

Tocmai datorită acestor amănunte vă recomandăm să apelați la profesionişti în domeniu.

  • TIPURI DE PIELE AUTO
  • AUDI

Pielea utilizată la Audi este fară Crom, tăbăcită sintetic şi finisată fără solvenți. VW & Porsche au adoptat o abordare similară.

Audi oferă diferite tipuri de piele: Buffalino, Chricket, Kodiak, Milano, Napa, Napa delicata, Napa perlata, Napa de mătase, Valcona, Catifea, Viena, Volterra.

Anilina poroasă din RS6 este o excepție rară pentru că pielea poroasă este foarte sensibilă şi, prin urmare, mai rar prelucrată în mașini.

BENTLEY

Pentru o producție anuală de aproximativ 10.000 de vehicule, Bentley procesează aproximativ 3.000 de piei de taur, pe săptămână. Pieile brute provin din sudul Germaniei, din cauza dimensiunii pieilor şi a calității lor, cu foarte puține defecte datorită condițiilor climaterice. Pielea este tăbăcită în Germania şi Italia. Bentley procesează pielea cu Crom şi fără Crom. Pielea tăbăcită cu Crom, la utilizarea ei, se simte mai moale și mai plină. În funcție de modelul de maşină, 8 pana la 16 piei, sunt procesate între 299 și 593 de piese tăiate pentru un autoturism. Deşeurile de tăiere reprezintă 45% din cantitatea totală de piele procesată.

BMW

BMW foloseşte mai multe tipuri de piele: Bison (cu bobi în relief, nu la fel ca pielea de bivol), BMW Buffalo (apă reală din piele de bivol, la început cu pori deschişi iar apoi cu finisaj din piele pigmentată), Cinghalino (piele de porc cu elemente optice, în relief), Dakota ( piele în relief ), Kansas, Lavalina (Alpina), Merino, Montana (piele în relief), Monza, BMW Napa, Nasca (piele în relief), Nevada, Novillo, Oregon, Pearl, Walknappa (napa).

MERCEDES

Mercedes are o tradiție foarte îndelungată în tapițeria din piele. Pielea Mercedes este considerată ca fiind de înaltă calitate şi durabilă. Se spune că în fiecare posesor de Mercedes există un colecționar care apreciază celebrul relief al pielii, Mercedes Basketweave.

În autoturismele Mercedes se găsesc urmatoarele tipuri de piele: Clasic, Catania, Designo (echipament special, una sau mai multe culori, intens colorate), Lugano, Monza sau Napa.

Mercedes Maybach are variante de interior unde tabloul de bord şi panourile sunt acoperite cu Nubuck. Altfel, acest tip de piele este utilizat numai în Z1 de la BMW.

Mercedes are, de asemenea, o tradiție în piele artificială. MB-Tex (acum Artico) are o bună reputație şi s-a dovedit a fi durabilă şi rezistentă în taxiuri.

Nubuck este o piele netedă, şlefuită aspru pe partea cu bobul/structură exterioară, neregulată, cu abraziv, ce conferă pielii o suprafață catifelată. Pielea este, prin urmare, foarte moale şi are o respirabilitate bună. Câteodată, termenul de „”piele nubuck”” este folosit pentru nubuck.

Dezavantajul acestei suprafețe este o sensibilitate crescută, în mod considerabil, la pete şi murdărie. Rezistența la UV este, de asemenea, redusă în mod semnificativ. Nubuck şi pielea Suede, de asemenea, prezintă un risc mai mare de transfer de colorant.

Versiunea interioară „”Twin””, de la Mercedes, este o combinație de piele reală şi din imitație de piele. De multe ori, pe scaunele din față, zonele de şezut şi spătar, sunt din piele, dar lateralele şi scaunele din spate sunt complet realizate din piele sintetică.

Aciditatea transpiraţiei umane implică distrugerea structurii de colagen din pielea de mobilier, iar acest lucru grăbeşte deteriorarea suprafeţelor acoperite cu piele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.